- 4 grudnia 2018
- 2
Sama nazwa stanowiska – Account Manager sugeruje nam, że spotkamy się tu z wyjątkowym traktowaniem klienta, zarówno w sferze jego potrzeb jak i oczekiwań. Chodzi tu nie tylko o duże koncerny, ale również o pojedyncze osoby – w końcu robimy interesy z ludźmi, a nie z firmami.
Wdrażanie zagranicznych standardów
Stanowisko Account Managera wiąże się ze stałym kontaktem z klientem – z jego zastrzeżeniami do produktu i chęcią negocjacji jak najkorzystniejszych warunków. Równie często trafia się ktoś roszczeniowy, który każdą próbę naszych starań o spełnienie prośby, traktuje jako atak na swoją osobę. Klienci nie będą nam ułatwiali pracy, musimy być na to przygotowani. Dlatego też jednym ze standardów na stanowisku account managera jest uśmiech i spokój pomimo wszystko. Nie zawsze jednak udaje się go utrzymać.
Jednym z bardzo miłych standardów często uważanych za naturalną rzecz, jest uśmiech i pozytywne nastawienie. Zapewne chętnie wprowadzilibyśmy obowiązek uśmiechania się do klientów np. w urzędach, jednak potrzebujemy jeszcze kilku pokoleniowej zmiany mentalności, aby tego dokonać. Poza tym nastawienie pro klienckie wciąż jest w naszym kraju traktowane jako coś podejrzanego. Za oszusta mamy osobę, która proponuje nam dany produkt lub usługę. Często taka osoba zniechęca się do pracy bardzo szybko. To samo tyczy się badania potrzeb klienta. Może warto więc opracować indywidualne standardy, dla polskich klientów?…
Uśmiech powinien być standardem na każdym stanowisku związanym z obsługą klienta.
Oczywiście, zgadzam się w stu procentach 🙂