- 13 listopada 2017
- 0
Zawód Account Managera stał się w dzisiejszych czasach zawodem bardzo popularnym, a nawet prestiżowym.
Coraz częściej firmy zatrudniające ludzi w tym charakterze, wyodrębniają poszczególne szczeble tegoż stanowiska. Najmłodsi stażem swoją karierę rozpoczynają od stanowiska Junior Aaccount Managera. Po pewnym czasie zdobyte umiejętności pozwalają na objęcie stanowiska Account Manager’a. Najwytrwalsi mogą pochwalić się stanowiskiem Senior Account Managera a nawet Account Directora.
Jak widać szczebli kariery, jest bardzo dużo. Wydawać by się mogło, że takie zróżnicowanie wprowadza chaos do organizacji, jednakże dzięki temu podział ról i obowiązków jest bardzo dobrze zorganizowany.
Zajmijmy się jednak w tym miejscu od kluczowych zadań wykonawcy tego zawodu.
Na barkach Acount Managera spoczywa odpowiedzialność nieustannego rozwoju firmy. To Account Manager dba o zwiększanie udziałów w rynku, poprzez tworzenie współpracy z klientami.
Jako główny reprezentant firmy, Account Manager zajmuje się profesjonalną prezentacją produktów bądź usług, którymi dysponuje firma.
Docenianym elementem pracy Account Managerów jest ich własna inicjatywa oraz indywidualna praca nad określonym projektem.
Zawód ten wymaga niezwykłej kreatywności oraz umiejętności planowania własnej pracy. Warto jednak pracując w tym zawodzie zwrócić uwagę na efektywność wykonywanej pracy, gdyż zarobki są w głównej mierze uzależnione od zdobytych wyników.