- 1 października 2018
- 0
Wiele osób wciąż miewa problem z odszyfrowaniem, co kryje się za angielskimi nazwami stanowisk pracy. Wydawać by się mogło, że to dość oczywiste, że pewne profesje zostały przejęte z zagranicznych firm i zapewne jeszcze trochę czasu musi upłynąć, abyśmy mogli stworzyć ich polskie odpowiedniki. Tak jest np. ze stanowiskiem account managera, który zajmuje się kontaktami z klientem.
Czym naprawdę zajmuje się account manager?
Account manager wielu osobom kojarzy się z księgowością, rachunkami i pracą w biurze, na pełen etat i z ograniczonymi kontaktami z pozostałymi pracownikami. Nic bardziej mylnego. Account manager porozumiewa się z klientami, często odbywa służbowe spotkania i jego praca z pewnością nie należy do statecznych.
Często zdarza się, że powtarzane skojarzenia i opinie, tworzą nasz pogląd na dane stanowisko pracy. Bywa też, że jest to dość mocne upraszczanie rozumienia obowiązków na danym stanowisku. Dlatego też wciąż zdarzają się osoby, które nie do końca są świadome tego, na jakie stanowisko i dlaczego aplikują.