- 22 kwietnia 2018
- 0
Choć zawód account managera funkcjonuje już w naszym kraju od lat, a z roku na rok przybywa firm, które zatrudniają osoby na wyżej wymienionym stanowisku. Zawód ten wciąż kojarzony jest z zawodem niszowym, który wymaga od kandydatów ponadprzeciętnych kwalifikacji.
Biorąc pod uwagę moje dotychczasowe spostrzeżenia, zawód account managera przeznaczony jest dla osób, które odznaczają się kreatywnością i zauważalnym na pierwszy rzut oka entuzjazmem. Ponieważ najważniejszym zadaniem account managera jak sama nazwa wskazuje, jest opieka nad klientem, ważne, aby wizerunek osoby, która piastuje to stanowisko, wyróżniał się na tle innych. Większość pracodawców, którzy zatrudniają account managerów, twierdzi, iż już podczas pierwszej rozmowy kwalifikacyjnej wie, czy dana osoba nadaje się do tego zawodu, czy też nie. Pracownicy działów HR w agencjach interaktywnych twierdzą, iż wizerunek kandydatów, którzy naprawdę odznaczają się kreatywnością, zasadniczo różni się od wizerunku ich przeciętnych kolegów.
Warto jednak mieć na uwadze, iż image account managera nie może być w żadnym stopniu przesadzony. Praca z wymagającym klientem biznesowym, niejednokrotnie wymusza na account managerach umiejętne dostosowanie stroju do konkretnej sytuacji. Jednakże subtelne podkreślenie swojej niezależności oraz fantazji może pomóc podczas ważnych negocjacji z wymagającym klientem.