- 11 stycznia 2018
- 0
Wykonywanie zawodu Account Managera wiąże się z nieustannymi spotkaniami oraz rozmowami z kluczowymi klientami. Praca w tym charakterze jest niezwykle odpowiedzialna, gdyż to właśnie od kompetencji Account Managerów zależy dobro i przyszłość firmy, którą reprezentują.
Rozmowa z kluczowym klientem nie należy do najłatwiejszych. Account manager przygotowuje się do niej tygodniami poprzez odpowiednie badanie rynku, konkretnych potrzeb oraz preferencji klienta.
Aby spotkanie z kluczowym klientem przebiegło pomyślnie i zakończyło się finalizacją projektu, Account Manager musi podjąć odpowiednie kroki i przekazać odpowiednie informacje klientom.
Przykładowo weźmy agencję reklamową. Najważniejszą kwestią podczas spotkania z klientem jest właściwe przedstawienie wizytówki agencji i branży, w której się specjalizuje. W tym miejscu warto pokazać klientom referencje oraz najlepsze projekty. Początek rozmowy to najlepszy czas na pochwalenie się sukcesami firmy, dzięki temu zyskasz aprobatę a przede wszystkim wiarygodność.
Spotkanie Account Managera z klientem to czas zadawania wielu pytań, aby dokładnie określić rodzaj kampanii, która być może agencja będzie prowadzić. W tym miejscu przedstawię Wam, jakie są najczęstsze pytania zadawane kluczowym klientom.
Pierwszym pytaniem zadawanym przez Account Managera jest pytanie dotyczące celu głównego, który będzie przyświecał prowadzonej kampanii marketingowej. Dla przykładu może to być zwiększenie sprzedaży lub budowanie nowego wizerunku marki.
Kolejne pytanie dotyczy grupy docelowej. Właściwe określenie płci, wieku, a nawet cech psychograficznych pozwoli Account Mangerom dobranie odpowiedniej formy kampanii oraz skutecznych narzędzi.
Pytanie, które pojawia się najczęściej podczas spotkań biznesowych, dotyczy sposobu mierzenia efektów. To właśnie odpowiednie wybrane narzędzia mają za zadanie odpowiednie określenie skuteczności kampanii i jednocześnie pomagają klientom rozliczyć agencję z wykonanej pracy.
Ostatnie, a jednocześnie bardzo ważne pytanie dotyczy budżetu, jakim dysponuje klient. Pytanie to nie należy do najłatwiejszych i niejednokrotnie klienci nie chcą mówić o kwestiach finansowych na pierwszym etapie rozmowy. Jednakże poznanie budżetu jednoznacznie określa możliwości i narzędzia, które Account Manager może wdrożyć w przebieg kampanii. Poznanie budżetu klienta pozwoli na przygotowanie odpowiednio dostosowanego do możliwości klienta planu działań promocyjnych i kampanii, która na pewno spodoba się osobom decyzyjnym.