- 9 lutego 2019
- 2
Rok 2019 przyniesie grupie account managerów wzrost zarobków oraz zmiany w zakresie świadczenia usług klientom. Od momentu wejścia RODO, wiele firm musiało zmienić procedury związane z obsługą i zarządzania danymi klientów. Account managerowie musieli zmienić treść dokumentów oraz procedurę informowania o poszczególnych zabiegach dokonywanych z danymi klientów. Było to dość czasochłonna procedura, która teraz ma zostać zaostrzona i doprowadzona do końca i odpowiednio skontrolowana.
Zmiana procedur i podejścia do klienta
Tak jak rynek pracy jest zorientowany na klienta, tak od dawna zachowanie działu obsługi klienta jest zorientowane właśnie na osoby przybywające do firmy w celu nabycia dóbr i usług. Szkoleniowcy prześcigają się w tworzeniu nowych ćwiczeń, mających zapewnić obsługę klienta na jak najwyższym poziomie. W 2019 roku account managerów zapewne czekają kolejne zmiany w standardach, które zapewne przysporzą wszystkim więcej pracy, ale przyczynią się do zwiększenia zysków firmy.
Warto wspomnieć, że dla account managerów ważne jest niemal wszystko – ich wygląd, tembr głosu itp. Tego dotyczą szkolenia obligatoryjne na tym stanowisku. Fakt, pierwsze wrażenie jest ważne i zapewne znacznie zwiększą się znów wymagania wobec osób na tym stanowisku. Zapewne dotyczyć będą one również znajomości języków – oprócz angielskiego, zaczyna szerzyć się trend rozszerzenia wymagań językowych do np. języka hiszpańskiego.
Na rynku account managerzy są cały czas potrzebni.
Tak, ofert pracy jest bardzo dużo.