- 15 grudnia 2017
- 0
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda przeciętny dzień pracy Account Managera? Biorąc pod uwagę mnogość firm, w których znajduje się powyższe stanowisko, chciałabym przybliżyć codzienne obowiązki Account Managera w najbardziej popularnym miejscu czyli agencji reklamowej.
Dzień pracy Account Managera w tej branży zaczyna się zazwyczaj od kawy oraz krótkiej prasówki. Jako główny reprezentant firmy Account Manager większość swojego czasu przeznacza na spotkania oraz rozmowy z klientami. W przypadku realizacji nowego projektu, na Account Managerze ciąży obowiązek zapoznania się ze strategią marketingową nowych klientów. Po dogłębnym zapoznaniu się z potrzebami klienta Account Manager inicjuje spotkania z działem kreatywnym, w celu przygotowania odpowiednich ofert. Spotkania z działem kreatywnym to prawdziwa burza mózgów, podczas których przygotowane zostają konkretne założenia kampanii, jej strategia, przebieg, główne cele oraz oczekiwane rezultaty.
Account Manager jest koordynatorem projektu, to na nim spoczywa obowiązek kontaktowania się ze wszystkimi działami zaangażowanymi w projekt. Reasumując to właśnie Account Manager, jest głównym elementem, który łączy klienta z całą firmą, to on przekazuje wszelkie uwagi klienta, wprowadza zmiany i podejmuje najważniejsze decyzje.