- 7 listopada 2017
- 2
Żeby dostać pracę jako Account Manager, trzeba przypaść do gustu rekruterowi. jak tego dokonać, skoro konkurencja nie jest najmniejsza?
Przede wszystkim dobre CV.
Nie ma obejścia tego etapu procesu rekrutacyjnego. Żeby przejść do kolejnego, który jest już rozmową kwalifikacyjną, trzeba najpierw wysłać takie dokumenty aplikacyjne, które przypadną do gustu rekrutującemu.
Bardzo często, pracodawcy oczekują również od kandydatów listu motywacyjnego.
Najgorszą rzeczą, jaką może zrobić w tym wypadku kandydat, to skopiować gotowy wzór listu motywacyjnego. Wyobraź sobie co pomyśli rekruter, jeśli w co drugim dokumencie aplikacyjnym otrzymuje taką samą treść? Pomyśli z pewnością, że nie napisałeś samodzielnie tego listu. Podstawą jest samodzielnie sporządzona treść i indywidualne podejście do każdej oferty pracy, na którą aplikujesz.
Rozmowa kwalifikacyjna zweryfikuje, czy jesteś kandydatem warty uwagi.
Jeśli dobrze przygotujesz się do rozmowy w sprawie pracy, dowiesz się, czym dokładnie zajmuje się firma, do której aplikujesz, poznasz jej misję i wizję a także przygotujesz sobie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez rekruterów, wówczas zwiększysz swoją szansę na zatrudnienie w dziale sprzedaży.
Możesz być pewien, że pracodawca dokładnie sprawdzi Twoje umiejętności na spotkaniu w sprawie pracy. W końcu masz sprzedawać produkty, bądź usługi, dlatego pracodawca chce mieć pewność, że dokonał dobrego wyboru zatrudniając Ciebie.
Dobrze jest dodać do CV list motywacyjny, nawet jeśli w ofercie pracy nie jest wymagany.
Tak, list motywacyjny zdecydowanie zwiększa szansę na zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną.