- 16 listopada 2017
- 0
Często termin account managera bywa mylony z określeniem przedstawiciela handlowego.
Do takich pomyłek dochodzi najczęściej poprzez niejasne sformułowanie zadań i obowiązków stawianych poszczególnym kandydatom.
Często też firmy nadużywają określeń Account Manager, dostosowując je do zupełnie odmiennych stanowisk.
Aby dokładnie przyjrzeć się tym różnicom, warto wziąć pod lupę branżę, z której wywodzi się ten zawód, czyli branżę reklamową.
Pierwszym z zadań jest oczywiście kontakt z klientem. Zarówno Account Manager, jak i Przedstawiciel Handlowy za cel swojej pracy stawiają sobie podtrzymywanie długotrwałych relacji z klientami. Proces ten dokonuje się m.in. poprzez dostosowywanie odpowiednich usług do preferencji klienta.
Jednakże na tym kończą się cechy wspólne Account Managera i Przedstawiciela Handlowego.
To Account Manager, a nie Przedstawiciel Handlowy zajmuje się całą resztą działań, które mają na celu usatysfakcjonowanie klienta.
Planowanie i koordynowanie prac związanych z danym projektem i kampanią, współudział w rozwoju strategii marketingowej przygotowanej specjalnie dla danego klienta, to główne zadania Acoount Managera. Jak widzimy zawody te nie są spójne i nie mogą być używane zamiennie. Być może wymagane kompetencję są podobne, jednakże obowiązki i charakter pracy jest zdecydowanie inny.
Ponadto praca w charakterze Account Managera wymaga większych kwalifikacji i przejścia przez szereg szkoleń, które nie są konieczne dla przedstawicieli handlowych.