- 25 listopada 2017
- 0
Termin określający zawód Account Managera wywodzi się z języka angielskiego od słów account czyli konto i manager czyli po prostu kierownik.
W Polsce najbardziej popularnym sformułowaniem odnoszącym się do tego zawodu jest opiekun klienta.
Pierwotnie określenie Acoount Manager dotyczyło wyłącznie pracowników branży reklamowej. Z biegiem czasu termin ten przedostał się do innych branży, w których zasadniczym elementem pracy jest kontakt z klientem.
Stanowisko Acoount Managera jest jednym z niższych w hierarchii kierowniczej danego działu sprzedaży.
Czy zawód Account Managera wymaga od kandydata szczególnych kwalifikacji? Oczywiście, że tak. Rekruter w pierwszej kolejności zwraca uwagę na wykształcenie. Dlatego warto ukończyć studia związane z marketingiem, zarządzaniem bądź ekonomią. Drugim pod względem ważności wymogiem jest posiadanie czynnego prawa jazdy kat B. Jest to wymóg konieczny, gdyż praca Account Managera polega na spotykaniu się z klientami w terenie. Kolejnym wymaganiem jest znajomość języków obcych. Niejednokrotnie firmy, w których pracuje Account Manager, zabiegają o klientów międzynarodowych.
Poza tym ważne są również cechy osobowości potencjalnego kandydata. Account Manager powinien odznaczać się otwartością, umiejętnością słuchania potrzeb klienta oraz niezwykłą cierpliwością.
To właśnie Account Manager jest łącznikiem klienta z firmą, jest jej reprezentantem. Wszystkie pomysły klienta są ważne i nie należy ich bagatelizować, ale pomagać w ich realizacji.