- 17 lutego 2017
- 1
Wiele osób narzeka, że nie może znaleźć dobrej pracy w sprzedaży. Osoby poszukujące pracy, przeglądają codziennie ogłoszenia o pracę na stanowisko Account Managera, wysyłają swoje CV do wielu firm. Chodzą na rozmowy kwalifikacyjne, ale niestety z marnym skutkiem – przeważnie na pierwszym etapie rekrutacji się kończy. Otrzymują oczywiście telefony z feedbackiem, ale przeważnie niestety negatywnym, albo zaoferowane warunki pracy nie powalają – delikatnie rzecz ujmując. W czym tkwi haczyk? Myślą sobie: “co robię nie tak”? Być może są po prostu na rynku pracy lepsi kandydaci, którzy przedstawiając się z dużo lepszej strony zabierają wymarzone stanowisku pracy sprzed nosa? W czym oni są zatem lepsi?
Zacznijmy od tego, że dobry Sprzedawca powinien być pełen entuzjazmu. Jest to cecha niezwykle istotna, ponieważ nieuniknione będą sytuacje, kiedy klient odmawia. Najgorsze co można zrobić w takiej sytuacji to zniechęcić się i poddać. Rolą dobrego Sprzedawcy jest przecież przełamanie obiekcji klienta, zbadanie jego potrzeb, przekonanie, że polecany produkt spełni jego oczekiwania i w końcu przekonanie klienta do zakupu.
Dobry Account Manager powinien dobrze sprzedawać. Jeśli nie pokaże Rekruterowi na rozmowie kwalifikacyjnej, że jest osobą, która doskonale sprawdzi się na tym stanowisku, bo spełni jego oczekiwania i potrzeby – nie zostanie kupiony i finalnie nie otrzyma oferty pracy.
Warto podkreślić, że odmowa klienta, czy Rekrutera, nie musi oznaczać ostatecznej decyzji. Jak to w życiu zawodowym bywa, jeśli wykażemy odpowiednie argumenty konsumentowi – będzie on w stanie dokonać zakupu.
Taki zdeterminowany i pełen entuzjazmu Sprzedawca zawsze będzie zasypywany ofertami pracy, w których będzie mógł przebierać oraz negocjować coraz lepsze warunki zatrudnienia.
To prawda, osoby pełne optymizmu są lepszymi sprzedawcami i już na rozmowie w sprawie pracy trzeba pokazać swój optymizm