- 8 sierpnia 2018
- 0
Account manager to specjalista do spraw sprzedaży, który sprawuje opiekę nad klientami, przygotowuje oferty handlowe i plany sprzedażowe, uczestniczy w działaniach reklamowych i akcjach promocyjnych oraz kieruje grupą niższych szczeblem współpracowników. To jedno z niższych stanowisk kierowniczych w handlu i usługach, wymagające dużej wiedzy, zaangażowania i rozwiniętych kompetencji społecznych.
Zarobki account managerów są jednak wprost proporcjonalne do niezbędnego poziomu umiejętności. Mediana płac na tym stanowisku wynosi 7000 złotych brutto, jest zatem o 2400 złotych wyższa niż przeciętne wynagrodzenie krajowe. To bardzo atrakcyjne zarobki, wzrastające wraz ze stażem pracy oraz rozwojem zawodowym.
Key account manager, a więc wyższe stanowisko w tym samym sektorze działań, zarabia już średnio 9500 złotych brutto. Oczywiście zakres jego obowiązków jest znacznie szerszy i dotyczy głównie klientów biznesowych, jednak ścieżka awansu pozostaje otwarta. 95% account managerów zatrudniona jest na umowę o pracę, a 37% otrzymuje comiesięczną premię uznaniową. Benefity socjalne obejmują większą część key account managerów i tak niemal 60% z nich może korzystać z prywatnej opieki medycznej, podczas gdy ich młodsi stażem koledzy otrzymują ją tylko w 30% przypadków. Około 40% wszystkich account managerów może dodatkowo liczyć na samochód i telefon służbowy, a także bony towarowe.
Na najwyższe wynagrodzenia mogą liczyć pracownicy branży IT i telekomunikacji. Key account managerzy otrzymują poza tym dofinansowania do zajęć sportowych. Stanowisko account managera wiążę się zatem z atrakcyjnymi warunkami zatrudnienia i systemem wynagrodzeń.