- 30 lipca 2018
- 0
Account manager, a więc osoba piastująca niższe stanowisko kierownicze w dziale marketingu, zajmuje się posprzedażową obsługą klienta oraz budowaniem wizerunku firmy, poprzez nawiązywanie bezpośrednich relacji z kontrahentami. Stanowisko jest zatem wymagające pod względem predyspozycji i oczekiwanego wykształcenia.
Przede wszystkim, account manager musi posiadać ukończone studia wyższe, najlepiej na kierunku zarządzania i marketingu ze specjalizacją w reklamie. Przydatne mogą okazać się także odbyte kursy sprzedażowe lub z obsługi klienta. Account manager musi posiadać szeroką wiedzę z zakresu oferty firmy i jej produktów oraz podejmowanych działań rynkowych.
Drugim, niemniej ważnym, segmentem profilu idealnego kandydata, są umiejętności miękkie. Dotyczą one zwłaszcza predyspozycji interpersonalnych, a zatem zdolności do nawiązywania i utrzymywania relacji, umiejętności sprzedażowych, zdolności prezentacji produktu i pewności siebie. Account manager musi być z jednej strony kreatywny, a z drugiej posiadać analityczny umysł i zdolność rozumowania przyczynowo-skutkowego. Praktyczna znajomość technik negocjacyjnych jest na tym stanowisku niezbędna.
Opiekunowie klienta muszą również umieć szybko podejmować decyzje, wiedzieć, jak reagować w sytuacjach kryzysowych i być odpornym na stres oraz pracę pod presją czasu. Asertywność, zdolność argumentacji oraz przekonywania to kolejne cechy idealnego account managera. Należą do nich także odpowiedzialność, opanowanie i świadomość, jak ważna jest determinacja w dążeniu do celu. Opiekun klienta musi być gotowy przejmować inicjatywę i wdrażać własne pomysły i rozwiązania. Natomiast empatia będzie niezbędna przy rozpoznawaniu potrzeb klienta.